2015年9月4日 星期五

I would like to take you to visit the restaurant in Taiwan

If you visit Taiwan, Taipei

and fed up with night market

you want to eat some great dishes:Taiwanses Food, Japanese Food,  Vietnamese Cuisine, Thai Cuisine...etc

and willing to talk to a person which English is no so well...XD

you can contact me

I will help you make the reservation, or recommend a restaurant for you
we can eat out together
and it's free! you only have to pay your meal (not mine I will pay by myself XD)

my email: setaja@gmail.com

sent me
your name:
how many people:(you can take your friends, if my friend will come I will let you know:) )
contact email:
the price arrange: e.g.500~800NTD
restaurant:(you can also give me the web site)
or you can give me the dishes you want to eat(picture or web site)
like this one
it is coconut curry from Thai food restaurant

date&time:(if its an range will be help: like 9/10-9/15 dinner)
thing you can't eat:(hate or allergy) shrimp, too spicy food...etc
the MRT station (near your place):

I will reply you ASAP


這個點子是在跟外國人聊天的時候發現的。
有許多背包客或是自助旅行的人,到台灣都會去吃夜市、小吃,然後就很容易覺得無聊,到最後都吃麥當勞XDDD。

但台菜還有很多好吃的,而且來台灣很棒的地方是,我們也有超多美味的亞洲料理,像是中菜、日本料理、泰國料理、越南菜等等。

原則上外籍人士優先,台灣人或中國人也是很歡迎的。


所以如果有外國人想要嘗試其他料理,
願意跟英文破破的臺灣人聊天,(可以練習中文,然後我練習英文XD)

活動免費,你只需要付自己那份的餐錢。

請聯繫我:my email: setaja@gmail.com
告訴我你的
名字:(或怎麼稱呼?)
人數:(訂位需要,可以帶朋友一起,如果我有朋友要一起來我會先告訴你。)
email:
可以接受的價位:
餐廳:如果有想吃的餐廳可以直接貼網址給我,或是告訴我你想吃哪種料理、哪一道菜,我幫你找餐廳。
日期與時間:
離你最近的捷運站:

我會盡快回信~

(以上)



沒有留言:

張貼留言